logo


Fik professionelt udtryk og blev salgsklar på få måneder

Altiflex er vinduesmoduler, der kan skaleres i størrelse og afskærme byggerier mod dårligt vejr.
Produktet er patenteret og det eneste i verden af sin art.


Udfordring

I 2009 stod Altiflex over for kraftig international vækst og havde brug for at kommunikere klart og effektivt for at tiltrække nye forhandlere, samarbejdspartnere og franchisetagere - både i og udenfor Europa.

Et komplekst, ’aldrig-før-set’ produkt skulle formidles enkelt og salgbart. Altiflex havde behov for, meget hurtigt at få et professionelt udtryk. Markedsføringen skulle strømlines, og der skulle udvikles materialer til understøttelse af salgsarbejdet. Sideløbende skulle salgsarbejdet kickstartes og professionaliseres og indsatsen skulle kunne rulles ud på tværs af landegrænser. Alt sammen med en kort tidsfrist.


Udbytte

Altiflex' marketingplatform er kommet effektivt fra start, og kimen er lagt til, at Altiflex kan fortsætte væksten i og udenfor Europa. Firmaet kan nu selv varetage dag-til-dag marketingaktiviteter og trække ekstern bistand ind efter behov. Altiflex blev kåret som "Årets Vækstvirksomhed 2010" af PWC's dommerpanel.


Sådan løste vi opgaven

Projektet blev brudt op i tre udviklingsfaser, hvor tingene blev udviklet iterativt og dermed gradvist blev mere og mere komplette. For en pionervirksomhed som Altiflex, gav dette mulighed for at samle brugbare erfaringer og finjustere løbende. Den hidtidige markedsføringsindsats blev vurderet for at identificere og prioritere fokusområder. En række anbefalinger blev fremlagt for ledelsen, og der blev udarbejdet en projektplan, som sikrede alle parter overblik over, hvornår hvert tiltag forventedes færdiggjort.

Der blev udarbejdet markedsanalyse, kundeundersøgelse, kvalitativ budskabsanalyse. Ved hjælp af strategisk planlægning og stram processtyring, blev der udviklet en lang række marketingmaterialer, der skabte rød tråd i kommunikationen.

Nye kommunikationsbudskaber, ny brandstrategi og visuel identitet blev hurtigt udviklet og på blot 3 uger havde Altiflex en gangbar, professionel hjemmeside med brugervenlig navigationsstruktur, nyt design (version 1), hvilket gjorde dem handlingsdygtige i salgsarbejdet. Efter yderligere 2 måneder stod siden 100% klar med komplette produktbilleder, illustrationer og SEO-venlige tekster – på 3 sprog. Der blev ligeledes udviklet diverse messe- og salgsmaterialer, kataloger, PR-aktiviteter, interviews med byggeledere, case stories, fagrelevante artikler og ved hjælp af løbende dialog med journalister, blev Altiflex solidt repræsenteret i relevante fagmedier.


Udtalelse

“Kodeord i samarbejdet: gode resultateter og value for money. Vi har i stort omfang benyttet os af Maries arbejdsindsats. På kort tid fik hun gennemført et grafisk update og en omfattende facelift af vores web-side samtidig med, at hun var aktiv i PR-mæssig sammenhæng hvilket bl.a. resulterede i en del gratis omtale af virksomheden i aviser og magasiner. Marie er fokuseret, kreativ, en fremragende kommunikator og en behagelig person at arbejde sammen med.”
Anders Kristensen. Salgschef, Altiflex ApS.
June 14, 2011


www.altiflex.dk